آذین‌ بندی محله و مسجد جامع جماران به مناسبت نيمه شعبان

شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۶:۰
آذین‌ بندی محله و مسجد جامع جماران  به مناسبت نيمه شعبان

هر سال به نیمه شعبان که نزدیک می‌شویم، عاشقان مهدی (عج) خود را برای شادی و سرور و مثل همیشه دعا برای فرجش آماده می‌کنند


به گزارش خبر نگار پایگاه اطلاع رسانی جماران ما،هر سال به نیمه شعبان که نزدیک می‌شویم، عاشقان مهدی (عج) خود را برای شادی و سرور و مثل همیشه دعا برای فرجش آماده می‌کنند.

در این روز مبارک، مردم دسته‌دسته در جشن‌ها و مراسم‌هایی که به این مناسبت در سطح کشور برگزار می‌شود شرکت می‌کنند محله جماران  نیز در این روز میزبان علاقمندان به امام زمان (عج)است که دو شادوش هم برای ظهور امام دعا می کنند.

آذین‌بندی کوچه و خیابان‌ها برای نیمه شعبان یکی از کارهایی است که مردم محله جماران  با جان‌ودل در کنار مسئولان محله  به آن می‌پردازند، یکی از مکان‌هایی که در این روز به بهترین شکل تزئین و آذین‌بندی می‌شود مسجد جامع  است.

دست اندرکاران مسجد جامع جماران طبق سنوات سالهای گذشته در این روز و ایام فرخنده ویژه برنامه های مختلفی برگزار می نماید .از جمله شب عید نیمه شعبان ویژه برنامه ای با حضور گروه تواشیح غدیر بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در این مسجد برگزار می شود

در این میان جمعی از جوانان و علاقمندان به اهل بیت (ع) و ساحت مقدس امام زمان (عج) از سالهای گذشته جشنی را در کوچه ها ی قدیمی و خاطره انگیز جماران به مدت سه شب بر گزار می کنند.حاج مجید منایی یکی از فعالان این جشن با شکوه مردمی است که همه ساله زحمت بسیار زیادی برای این مراسم متقبل می شود.

آن‌ها از چند روز مانده به عید نیمه شعبان تدارک برگزاری چراغانی و مراسم‌های ویژه مشغول می‌شوند

همچنین در منازل و اماکن شخصی نیز ضمن چراغانی وتزیین سر درب خانه ها ، پرچم مزین به نام مبارک مهدی موعود (عج) را به اهتزاز درمی‌آورند تا ارادت خود را هر چه بیشتر به امامشان نشان دهند

حالا مردم مشتاقانه منتظر رسیدن، نیمه شعبان هستند تا در این روز با امام زمان خود تجدید میثاق کنند. به امید ظهور منجی عالم بشریت حضرت امام مهدی موعود (عج)

نظرات

ثبت نظر